U gebruikt een sterk verouderde browser. Hierdoor kan het zijn dat de layout van onze website minder goed wordt weergegeven. Voor een betere gebruikservaring én een betere beveiliging raden wij u aan uw browser te updaten naar een nieuwere versie.

In 10 stappen naar
een woning op maat

Wanneer je kiest voor nieuwbouw ben je als klant op zoek naar een betrouwbare bouwpartner. Mooie woorden zijn één ding, maar je bent vooral op zoek naar ervaren specialisten die je stap voor stap begeleiden, op een toegankelijke en heldere manier.

Bij Huysman Bouw staan we garant voor een transparant bouwproces. We bieden kopers een overzichtelijk traject aan. Je wordt van dag één tot een jaar na de oplevering begeleid door slechts vier specialisten, met elk een verregaande deskundigheid in hun vakgebied. Huysman Bouw garandeert 100% toegankelijkheid en 100% transparantie.

Hoe doen we dat? Met een tiendelig stappenplan!

Eerste contact met je bouwadviseur

Vanaf het eerste contact houden we rekening met wat jij wil. Bij jou thuis, bij ons op kantoor, in de verkaveling, in een reeds afgewerkte woning, telefonisch of per e-mail: hoe jij je informatie wenst, zo zal je ze van ons ontvangen. In de eerste fase kan je voor al je vragen terecht bij onze bouwadviseur.

We zoeken samen uit wat jouw wensen en verwachtingen zijn. We bespreken de bouwplannen van de woningen in de verkaveling en het lastenboek. We geven je ook een inkijk in de kosten en de invloed van bepaalde keuzes op de prijs. We staan open voor al je (technische) vragen.

Interesse of een vraag?

Op maat van de klant

Is er vrije keuze
van architectuur? 

Als de verkaveling het toelaat en de woningen zijn nog niet vergund, dan ontwerp je samen met de bouwadviseur een plan op maat, binnen het vooropgestelde budget.

Je kiest zelf de architecturale bouwstijl, de indelingen enzovoort. Zo kan je als koper van een tweewoonst mee beslissen over de architectuur en wordt de gewenste indeling verder op punt gezet. 

Is het plan reeds 
vooraf bepaald? 

Als het plan van de woning van je dromen vooraf is bepaald, heb je ook de volledige vrijheid voor de binnenhuisafwerking. Wil je de indeling van je woning naar eigen voorkeur aanpassen? Bijvoorbeeld een vaste trap naar de zolder, drie in plaats van vier slaapkamers of een dressing? Ook hier proberen we binnen de mogelijkheden van het plan  op maat te werken. Samen met de bouwadviseur overloop en bepaal je de interieurafwerking aan de hand van budgetten, waarbinnen je later keuzes kan maken.

De verkoopsovereenkomst

Ben je helemaal overtuigd na de eerste twee stappen?

Pas dan stellen we je voor om de verkoopsovereenkomst te ondertekenen. Dit gebeurt met toepassing van de wet Breyne, waardoor je als koper een uitgebreide bescherming geniet. Wil je meer weten over de Wet Breyne: lees dan zeker ons artikel over dit topic.

Bouwen met vertrouwen

Kies je interieurafwerking

De klantenadviseur neemt contact met je op voor een afspraak in onze toonzaal te Eeklo. Samen overlopen jullie de plannen van de woning zodat jullie samen de best mogelijke keuzes voor de interieurafwerking kunnen maken, rekening houdend met de technische aspecten van die keuzes. 

Samen met de klantenadviseur bepaal je de bouwplanning en timing voor je keuzes van interieurafwerking. Hierbij krijg je een overzicht van de toonzalen van onze partners en de bijhorende contactpersonen. 

Je kan binnen het afgesproken budget in het lastenboek gaan winkelen bij onze partners. Daar zal een specialist in zijn/haar materie je verder begeleiden bij de keuzes. Wil je alles kiezen uit onze toonzaal? Geen probleem, wij bieden een mooi assortiment uit het populairste aanbod van het moment. Dat assortiment aan tegels, wandtegels, binnendeuren, deurklinken en meer, is samengesteld op basis van de moderne trends en de meest gekozen artikelen. 

Alle bestellingen
voor jou geregeld

Nadat je alle keuzes voor de afwerking van je woning hebt gemaakt, overloop je die samen met de klantenadviseur. Jullie overlopen alle technische aspecten, zoals de electriciteit, sanitaire leidingen, verwarming, ... . 

De klantenadviseur regelt voor jou alle bestellingen, volgt die op en geeft alles door aan de werfleider. Via een geautomatiseerd systeem blijft de werfleider steeds op de hoogte van al je keuzes. 

Opvolging
van het bouwproces

In samenwerking met het Huysman Bouw team, volgt de werleider het bouwporoces op tot aan de oplevering.

Als klant kan je steeds rechtstreeks contact opnemen met de werfleider. Hij/zij is jouw aanspreekpunt op de werf. Op jouw vraag word je op de hoogte gehouden van elke stap in de opbouw van je woning.

Overhandiging werfsleutel

Je ontvangt een werfsleutel van zodra jouw woning wind-en waterdicht is. Zo ben je steeds vrij om je huis te bezoeken.

Je kan ook een werfbezoek aanvragen bij de werfleider. Hij/zij zal je dan ter plekke meer uitleg geven over de uitgevoerde of geplande werken. 

Het is bijna zo ver!
De (voorlopige) oplevering komt eraan.

Een maand voor de voorlopige oplevering en binnen de afgesproken periode, brengen we je daar schriftelijk van op de hoogte. 

Doordat je eerder al een werfsleutel van je woning ontving, kan je steeds je woning bezoeken. In deze laatste maand raden wij je aan om meerdere keren langs te komen om eventuele vragen, opmerkingen of aanpassingen door te geven aan de werfleider. Hij/zij zal er alles aan doen om je huis tot in de puntjes af te werken. 

Thuiskomen
in je nieuwe huis

Het grote moment!
Thuiskomen in je nieuwe huis.

De (voorlopige) oplevering

Maanden heb je hiernaar uitgekeken, de afgesproken werken zijn uitgevoerd en de woning kan opgeleverd worden. Bij jouw contactpersoon van onze dienst na verkoop kan je terecht voor: 

  • Een totaalcontrole (door middel van een rondgang) van de afgesproken en uitgevoerde werken, om na te gaan of de woning volgens afspraak en borstelschoon is opgeleverd. 
  • Al je vragen over aanpassingen of correcties. De dienst na verkoop regelt het contact met de werfleider, die je opmerkingen binnen de vooropgestelde termijn aanpakt en oplost.
  • Alle vragen en opmerkingen die je na je verhuis nog hebt.

Definitieve oplevering

De definitieve oplevering gebeurt minimum 1 jaar na de voorlopige oplevering. Dan heeft de woning een volledige winter doorgemaakt en zijn eventuele gebreken zeker zichtbaar geworden. Binnen deze termijn moeten ook alle opmerkingen na de voorlopige oplevering opgelost zijn. 

Uiteraard geniet je na deze definitieve oplevering van de wet op de 10-jarige aansprakelijkheid. Voor verdere vragen hierover kan je ook steeds terecht bij je contactpersoon van de dienst na verkoop terecht. 

We begeleiden je graag op weg naar je nieuwe (t)huis

Contacteer ons en neem een eerste stap richting jouw droomwoning!

Contact